قاسم احمدی لاشکی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به جایگاه املاک مازاد آموزش و پرورش در کاهش مشکلات مالی این وزارتخانه، گفت: درآمدهای آموزش و پرورش باید پایدار باشد اما فروش املاک مازاد جزو درآمدهای پایدار به شمار نمیآید مگر آنکه از آنها در کار تجاری بهره برد.
نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجا که قالب این املاک و زمینها در روستاها قرار دارند عموما تبدیل، فروش و تجاریسازی آنها دچار چالش میشود؛ هرچند سندهایشان به نام آموزش و پرورش است اما با توجه به اینکه بیشتر ازسوی روستایان هبه شده است، آنها انتظار ساخت برج و تغییر کاربریشان را ندارند.
وی با بیان اینکه باید فکری اساسیتری برای مشکلات مالی آموزش و پرورش کرد، افزود: با این اوصاف مدارسی نیز در خیابانها و مناطق گران قیمت شهرهای وجود دارد که میتوان آنها را تغییر کاربری داد و از درآمدشان استفاده کند.
احمدی لاشکی با یادآوری میزان بودجه سال 97 آموزش و پرورش، گفت: به جرات میتوانم بگویم از 36هزار میلیارد تومان بودجهای که برای این وزارتخانه در نظر گرفته شده است حدود 97ونیم درصد آن صرف مسائل جاری و حقوق پرسنل میشود بنابراین درآمدزایی در آموزش و پرورش ضروری است اما این درآمدزایی باید از راه و روش درست خودش باشد.
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید مجدد بر اینکه آموزش و پرورش باید به دنبال منابع پایدار باشد، توضیح داد: عدم نظارت و بهرهبرداری مناسب اقتصادی از بسیاری از این منابع، دیگر مشکل آموزش و پرروش است؛ بدین معنا که بسیاری از مسئولان آموزش و پرورش رفتار اقتصادی نمیدانند و از مشاوران اقتصادی بهره نمیبرند به همین دلیل سرمایهها را به هدر میدهند./
پایان پیام